23 d’abril 2007

SANT JORDI

Avui és Sant Jordi, patró de Catalunya, el dia de la rosa i del llibre i, per sobre de tot, la Festa dels enamorats de Catalunya.
Avui el noi regala una rosa a la noia que estima. Perquè és el costum, perquè tothom ho fa i perquè és una manera clara i precisa de dir "t'estimo". A vegades, dir-ho amb paraules costa, ho podem dir amb la mirada, però dir-ho amb paraules se'ns fa difícil. En canvi disposar d'un protocol que tradueix els actes en un missatge concret és un gran encert.
M'emociona pensar en els nois que entreguen la seva primera rosa. Recordo quan jo, inexpert i poruc, vaig portar-li la flor a la noia que estimo. L'emoció de l'instant, la certesa que ho havia de fer, el temor, la decisió, el moment de màxim rubor a la galta i, finalment, la felicitat i el goig de veure la rosa acceptada i amb ella tot jo. Desde llavors cada any he regalat la rosa fidel al record d'aquell dia feliç. Sempre he portat una rosa vermella en el cor. I en els ulls de la dona que estimo sobint encara hi veig el mirar de la noia que em va acceptar la meva primera rosa.
No sé a quina edat els nois regalen avui la seva primera rosa, però els vull dir que siguin valents, que la rosa és la senyera del dia de l'amor i que hi ha moments a la vida en que cal fer un pas endavant. I veureu com per sempre recordareu primaveres. I una rosa. I un somriure. I un petó. I una galta vermella.